close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • PUNKTY PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW WIZOWYCH

  • Informujemy, że w ramach umowy podpisanej  pomiędzy Ambasadą Rzeczypospolitej Polskiej na Ukrainie a Spółką VFS Worlwide Holdings Ltd. przyjmowanie wniosków wizowych odbywa się za pośrednictwem niżej wymienionych Punktów Przyjmowania Wniosków Wizowych:

     

    - charkowski okręg konsularny

    Charków, ul. Bohaterów Pracy 7 , 61168  Charków

    Dnipro, al. Dmytra Yavornytskoho 22 , 49000  Dnipro (Centrum Biznesowe Atrium  2 p.)

    Zaporoże, al. Soborny 189

     

    - kijowski okręg konsularny

    Kijów, pl. Sportowy 1a (Centrum Handlowe „Guliwer”, VIII piętro)

    Kropiwnickiul. Forteczna 19

     

    - lwowski okręg konsularny

    Iwano-Frankowsk, ul. Króla Daniela 37

    Lwów, ul. Pid Dubom 7b, Centrum handlowe "Lviv Forum"

    Użgorod, ul. Kapuszańska 92

     

    - łucki okręg konsularny

    Łuck, ul. Rówieńska 26

    Równe, ul. Petlury 22

    Tarnopol, ul. Tancorowa 14

     

    - odeski okręg konsularny:

    Odessa, ul. Kanatna 22

    Chersoń, ul. Uszakowa 79

     

    - winnicki okręg konsularny:

    Chmielnicki, ul. Wodoprowidna 75/2

    Czerniowce, ul. Bohaterów Majdanu 31

    Winnica, ul. Pirogowa 52 a (III piętro)

    Żytomierz, ul. Kijowska 116

     


    Kontakt pocztą elektroniczną:

     

    Adres e-mail

    Lokalizacja PPWW

    info_lviv@polandvisa-ukraine.com

    Iwano-Frankowsk

    Lwów

    Użgorod

     

    info_kiev@polandvisa-ukraine.com

     

    Kijów

    Kropiwnicki

     

    info_odessa@polandvisa-ukraine.com

     

    Odessa

    Chersoń

    info_lutsk@polandvisa-ukraine.com

    Łuck

    Równe

    Tarnopol

    info_kharkiv@polandvisa-ukraine.com

    Charków

    Dnipro

    Zaporoże

    info_vinnytsya@polandvisa-ukraine.com

    Chmielnicki

    Czerniowce

    Winnica

    Żytomierz

     

     

     

     


    Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta (dla wszystkich Punktów Przyjmowania Wniosków Wizowych):

    +38 044 5955151

    +38 032 298 44 10

    + 38 032 242 45 64

    +38 050 419 30 10

    + 38 067 343 04 80

    +38 093 175 55 03


    Strona www: http://www.vfsglobal.com/Poland/Ukraine

     


    Wydział Konsularny Ambasady RP w Kijowie informuje, że rejestracja w systemie e-konsulat odbywa się na stronie internetowej https://www.e-konsulat.gov.pl/

     

    Najbliższe terminy rejestracji wizowej  w systemie e-konsulat są dodawane 10, 20 i 30 dnia każdego miesiąca o godz. 12 (czasu kijowskiego). W przypadku, gdy 10, 20 lub 30 dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, dodawanie terminów odbywa się w poprzedzającym dniu pracy Wydziału Konsularnego Ambasady.


    Od 3 października 2016 roku wnioskodawcy aplikujący o wizy do Polski w Punkcie Przyjmowania Wniosków Wizowych (PPWW) w Kijowie będą mogli szybciej i łatwiej dokonać rejestracji terminu na złożenie wniosku wizowego.

    W celu rozpoczęcia procedury rejestracji należy dokonać opłaty (prepaid) za usługi PPWW w oddziale Idea Banku lub Kredo Banku. Po dokonaniu opłaty, wnioskodawca będzie miał możliwość uzyskania rejestracji terminu na złożenie wniosku wizowego podczas rozmowy z operatorem Call Center VFS Global, który samodzielnie nawiąże kontakt telefoniczny z każdym wnioskodawcą.

    Osoby, które dokonały przedpłaty przed uruchomieniem nowego systemu nie stracą możliwości rejestracji  na starych zasadach - online i poprzez Call Center. Zasady rejestracji na złożenie dokumentów w innych niż kijowski okręgach konsularnych nie zmieniają się.

     


    Procedura dokonania rejestracji terminu na złożenie wniosku wizowego w PPWW w Kijowie:

     

    Od 3 października 2016 r. w Punkcie Przyjmowania Wniosków Wizowych w Kijowie obowiązuje nowy system rejestracji na złożenie wniosku wizowego, służący szybszemu i łatwiejszemu  dokonaniu rejestracji.

    Warunkiem przyjęcia wniosku wizowego jest:

    • w przypadku wnioskowania o wizę krajową:

       - meldunek w odpowiednim okręgu konsularnym;

       

    • w przypadku wnioskowania o wizę Schengen:

      - dokument potwierdzający fakt zatrudnienia lub nauki w odpowiednim okręgu konsularnym (nie dotyczy wniosków na wizę Schengen do pracy).


    Osoby zameldowane w obwodzie donieckim lub ługańskim mogą składać wnioski na wizę w dowolnym PPWW na Ukrainie jeżeli  przedstawią jeden z poniższych dokumentów: 

     

    • w przypadku wnioskowania o wizę krajową:

       - zaświadczenie potwierdzające przesiedlenie z obwodu donieckiego lub ługańskiego;

       

    • w przypadku wnioskowania o wizę Schengen:

       - dokument potwierdzający fakt zatrudnienia w odpowiednim okręgu konsularnym,

       - dokument potwierdzający fakt nauki w odpowiednim okręgu konsularnym,

       - zaświadczenie potwierdzające przesiedlenie z obwodów donieckiego lub ługańskiego.

     

    W celu dokonania rejestracji terminu na złożenie wniosku wizowego należy:

     

    Krok 1: Wybrać cel wyjazdu do Polski

    • w przypadku pobytów krótkoterminowych (do 90 dni w ciągu kolejnych 180 dni) w celach biznesowych, turystycznych, kulturalnych, sportowych etc., należy ubiegać się o wizę Schengen;

     

    • w przypadku pobytów długoterminowych (powyżej 90 dni w ciągu kolejnych 365) w celu odbycia studiów, podjęcia nauki, podjęcia pracy etc., należy aplikować o wizę krajową.
    •  

     

    Niezbędne jest przygotowanie zestawu dokumentów wymaganych do ubiegania się o wizę według wybranej kategorii.

     

    Krok 2: Opłata za usługę PPWW

    Po skompletowaniu wszystkich dokumentów należy osobiście zgłosić się z paszportem zagranicznym do dowolnego oddziału Kredo Banku lub Idea Banku w celu uiszczenia opłaty (w przypadku rejestracji małżonka i dzieci należy mieć ze sobą ich paszporty i dokumenty potwierdzające więzi rodzinne).

    Podczas dokonywania opłaty należy podać: 

    1. kategorię wnioskowanej wizy:

      C – wiza Schengen, cel inny niż turystyka (np., biznes, kultura, sport, odwiedziny, leczenie, tranzyt, inne etc.)
      T – wiza Schengen turystyka
      D – wiza krajowa
      (praca, studia etc.)
    2. miejsce złożenia dokumentów
    3. numer telefonu do kontaktu.

    Po dokonaniu opłaty otrzymacie Państwo indywidualny kod PTN.

     

    WAŻNE: Podanie błędnego numeru telefonu lub numeru telefonu należącego do osoby trzeciej będzie skutkowało niemożnością dokonania rejestracji, weryfikacją podanego numeru telefonu lub koniecznością rozpoczęcia procedury zwrotu opłaty.

     

    W przypadku dokonania kilku opłat, system rejestracyjny zarezerwuje miejsce do rejestracji tylko dla pierwszej dokonanej opłaty. Jeżeli rejestracja na poprzedni kod bankowy jeszcze nie wygasła lub nie została przyznana, wszystkie kolejne opłaty nie będą brane pod uwagę, a koszt takiej opłaty zostanie zwrócony.

     

    Krok 3: W kolejnym dniu roboczym po dokonaniu opłaty automatyczny system rejestracyjny dokona rezerwacji terminu złożenia wniosku wizowego. Ta data nie będzie późniejsza niż 7 dni od dnia dokonania opłaty. Będzie też zależała od liczby miejsc dostępnych w systemie. Operatorzy Call Center nie wpływają na wybór daty rejestracji i nie mogą zmieniać wyznaczonego przez system terminu.

     

    Krok 4: Po przydzieleniu przez system terminu złożenia wniosku wizowego, operator Call Center skontaktuje się telefonicznie w godzinach od 09:00 do 21:00, od poniedziałku do soboty (oprócz dni świątecznych).

     

    Krok 5: Operator Call Center poinformuje o automatycznie zarezerwowanym terminie złożenia dokumentów w PPWW. W przypadku akceptacji proponowanej daty rejestracja zostanie potwierdzona i we wskazanym terminie należy zgłosić się do PPWW z pełnym kompletem dokumentów.

     

    Krok 6: W przypadku, jeśli zaproponowany termin złożenia dokumentów nie będzie Państwu odpowiadał, operator Call Center odrzuci zarezerwowaną datę i poinformuje, że wkrótce zaproponowany zostanie inny termin złożenia dokumentów. Kolejny termin zostanie automatycznie wybrany przez system, nie wcześniej niż 7 dni od pierwszej zaproponowanej daty. Prosimy czekać na kolejny telefon od operatora Call Center.

     

    Krok 7: Po ponownym nawiązaniu kontaktu telefonicznego operator Call Center poinformuje o kolejnym, automatycznie zarezerwowanym terminie złożenia dokumentów. W przypadku akceptacji terminu rejestracja zostanie potwierdzona i we wskazanym terminie należy zgłosić się do PPWW z wymaganymi dokumentami.

     

     

    W przypadku ponownego odrzucenia terminu sprawa zostanie anulowana i należy zgłosić się do PPWW w celu rozpoczęcia procedury zwrotu opłaty.

     


    Rezerwacja terminu według nowego systemu odbywa się w automatycznie. Operatorzy Call Center oraz pracownicy PPWW nie mają wpływu na wyznaczenie daty i godziny złożenia dokumentów i nie mogą dokonywać zmiany terminu. Zaproponowany termin jest potwierdzany lub odrzucany w systemie rejestracji wyłącznie na podstawie decyzji wnioskodawcy.

     

     

    W przypadku wnioskowania o wizę przez rodzinę, na jeden nr telefonu można zarejestrować maksymalnie 5 osób. Każdy następny członek rodziny powinien podać własny, inny numer telefonu. Opłaty rodzinne przyjmowane są na jedną kategorię wizy i do jednego PPWW. W przypadku, gdyby członkowie rodziny wnioskowali o różne kategorie lub do różnych PPWW, prosimy o dokonanie oddzielnych opłat.

     

    Numer telefonu, pod którym można sprawdzić przyczynę odrzucenia rejestracji, jeżeli operator nie skontaktował się w celu jej potwierdzenia, to: +380 443907953. Operatorzy nie dokonują rejestracji pod tym numerem, a ogólne informacje można uzyskać na linii Call Center.

     

    Jeżeli po dokonaniu opłaty nie nawiązano kontaktu w ciągu 3 dni, prosimy wejść na stronę internetową VFS Global i sprawdzić status kodu PTN.

     

     Jeżeli status kodu jest aktywny dla rejestracji, oznacza to, że miejsce jeszcze nie zostało przydzielone i należy czekać na zmianę statusu.

     

    W przypadku, jeśli rejestracja została zarezerwowana, prosimy czekać na telefon operatora w celu zaakceptowania rejestracji. Dodatkowe informacje można uzyskać w Call Center.

     

     

    Procedura zwrotu opłaty

    • Wnioskodawca ubiegający się o zwrot opłaty powinien osobiście stawić się w PPWW w celu złożenia prośby o dokonanie zwrotu.
    • VFS Global dokonuje weryfikacji danych i przekazuje dyspozycję do banku w celu dokonania zwrotu.
    • Bank po otrzymaniu dyspozycji informuje Petenta o możliwości odbioru dokonanej opłaty ze wskazaniem oddziału banku.

     

     

    W celu uzyskania większej ilości informacji prosimy o wejście na stronę internetową firmy VFS Global: http://www.polandvisa-ukraine.com/Polish/index.html

     

     

     

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: